0

Pengkalan Hulu, Perak

Hello.. It has been a while kan? Sebabnya dari Jumaat lepas sampai la semalam aku bercuti. Jumpe adik aku di KL. Rinduuuuuu my muchuk. I always heard my dady and mumy say this that la pasal tempat tu. Sampai kene marah pulak bile nak jumpe budak tu. So alkisahnyer, Jumaat tu aku pegi la melawat dia kat sana. Dia turun KL dulu, dah puas meronggeng , then kite orang balik la ke Pengkalan HULU, Perak. Dari pudu raya ke pengkalan hulu, lebih kurang 6 jam dan Im sooo dead sebab lame dah tak pakai bas. Macam-macam yang aku rasa. Rasa nak muntah la ape la. OMAIGAD the place was really pedalaman uols. I only can see KFC. Other than that hmmm. Orang-orang pun agak kurang. Aku duduk memerap jer la di rumah. Dok kene dera.. Aku buat laundry ( pakai tangan uols, washing machine takdak ), sapu rumah dan MEMASAK. Adik aku tak boleh la tengok muka aku dgn mummy.

                                    

Menu-menu selama 2 hari adalah seperti berikut : HAHAHAHA. Lauk kampung jer.

Malam pertama : Ayam goreng feberet budak tu dengan makaroni goreng cendawan. 

Malam terakhir special sikit. Oh Kesian. Ayam Masak halia, nasi goreng belacan pedas, kacang buncis masak telur, dan hero of the night - kerang masak kicap cili kering. Fuh.. My mum sampai mesej kat hp kami. Sebab yang sorang lambat reply. HAAHAHAH. 

Sarapan pagi wajib la telur mato kerbau. Entah kenape
orang panggil ni mata kerbau. Macam mata kuceng jer haku perati. 




Hambek kau. KAHKAHKAH. Of course for my the only sister in this world, I will do it. Huhu. Bawak la handphone canggih mana pun, ko tutup je la jah. Kau pakai jer NOKIA 3310 tu, dah cukup dah. Hahaha. Wifi dekat area bomba tu boleh la pakai, tp boleh digunakan untuk laptop jer. Hampeh. Ehhh btw adik aku cikgu. SO sweet. Cikgu tau. T____T Tu memang cita-cita dia dari kecil. Ok la tu. Cita-cita aku dari kecik nak jadi penyanyi. SO WHAT? KAHKAH perasan. Betul sumpah tak tipu. ;)

So, hari ni aku dah di Kuching. Can't wait to meet her in within 2 months later.



0 Comments

Post a Comment

| Bloggerized by Jac Natasha |