0

Sardine Puff / Karipap Sardin

in
Sapa yang tak suka kueh mueh kan? Lagi-lagi pastri yang ber FLAKY. I mean pastry yang berlapis2 lemak tu. I mean cenggini...Oh Gosh sungguh awesome.

                                    
                                                   picture credit to  google


Faham tak apa aku nak cakap ni? Hahaha. Addicted sangat. Kalau yang kat starbuck tu rasanya semua dah aku try. Sebenarnya harganya quite pricey if compare korang nak buat kan? Kalau buat sendiri, mesti banyak, puas dan boleh padat inti banyak2. HAHAHAHA. Jadi semalam aku rajin sangat, balik awal dari ofis lagi tuh, aku beli bahan yang tak sampai RM10. Inti tu aku beli jer tuna dalam tin. Kalau nak pakai cornbeef pun awesome, sardin tomato tu pun best! Tapi aku malas la nak masak memasak lagi inti. Ni aku buka, masuk jer kat dalam. Memang dah sedap pun.

                                                  
                                                            picture credit to google.


Jadi, aku sampai rumah, tukar baju, aku mulakan operasi. Nyehnyeh.. Resepi aku dapat dari sini.

Seriously this was awesome. Dah habes pun. Puas. Aku dapat la buat besar-besar dalam 4 bijik. Bayangkan saje lah kalau kau beli pastry macam ni kat starbuck, paling kurang pun RM7 sebesar ni. Dapat jual weh. Tapi mana aku dapat tahan. Lainlah kalau berhenti keja buka cafe jer. Harap-harap lah Encik Dedobot aku meluluskan doaku ini. HAHAHAHAHA. 



Ps: Actually, pastry doh ade jual tp aku tak jumpe. Sebab aku malas nak mencari, aku buat sendiri. Lain kali jer cari. Aku nak cari lah filo pastry tp susah sangat nak cari di Kuching ni. Alahai. 



0 Comments

Post a Comment

| Bloggerized by Jac Natasha |